2018 DÜNYA KUPASI ORGANİZASYONUNU RUSYA'DA SEYRETMEK


Hayatımdaki en çok eğlendiğim tecrübelerden biridir.
Siz amacımın Rusya'da maç izlemek olduğunu mu düşünüyorsunuz ? Ya da Rusya'ya kolayca girebilmek amacıyla mı ?
✔️Cevap; ikisi de

🔸Herşeyden önce normalde Rusya'ya 2017 yılında gitmeyi planlıyordum. Sonrası ne oldu da değişti ? Dünya Kupası 2018 Rusya'da yapılacağı hakkında bilgiyi tazeledim. FIFA'nın resmi web sitesine girdiğimde maç biletleri hakkında detaylı bilgileri de aldım. O sırada Rusya devlet başkanı Vladimir Putin tarafından '2017 Dünya Konfederasyon Kupası ve 2018 Dünya Kupası maç bileti alanlara Rusya'ya bu organizasyon sırasında vize muafiyeti verilmesine karar verilmiştir.' duyurusunu okuyunca hemen gaza geldim acaba gitsem mi diye, hem de bütün dünyadan insanlar gelir güzel eğleniriz falan dedim.
🔹Maç biletleri fiyatlarını incelemelere göre; grup maçların en uygunu $95, ikinci tur maçların en uygunu $115 idi. Maç biletine başvurmadan önce Rusya vizesi hakkında bilgilerini de aldım. Rusya normalde vizeyi, hangi ülke vatandaşı olursan ol ( Sovyetler Birliği ülkeleri ve Sosyalizm rejiminde olan ülkeleri hariç ) en az $175' ten başlıyordu ve vizeyi kolay kolay vermiyorlar. Üstelik davet mektubunu da almak zorundasınız , onu da aşağı yukarı $120'den aşağısı değildir. Ben bu bilgileri okuduktan sonra tartışmaksızın hemen başvurmaya karar verdim. İkinci tur maçlarından olsun dedim ki maç daha heyecanlı geçsin istedim $115 ödedim ve bu parayla hem Rusya'ya zor verilen vizeye muafiyeti sağladım hem de Rusya'da Dünya Kupası'nı canlı izlemiş olarak ülkeme dönmek ne kadar da hoş bir tecrübe olacak dedim.
🔸Bu arada maç biletini alanlara FAN ID ( Taraftar Kimliği ) Bu kimlik Rusya Dışişleri Bakanlığı yetkililerince yasa tasarısını onaylanmış ve tüm maç biletini onaylanan taraftarlara ücretsiz olarak verildi. ÜCRETSİZ olması güzeldi 😀 Vermiş olduğum Rusya vizesi bilgilere göre... 🙂
🔹Rusya'ya girdiğimde pasaport kontrolü memurları, Rusya'da organizasyon öncesi son 4 ayda çok büyük bir kriz yaşandığından dolayı aşırı katıydılar. ' Neden geldin? Ne kadar kalacaksın? falan filan.. kaşlarını çatacak derecede sorular bunlar dedim içimden... Neyse ki şükürler olsun girebildim. 🙂 Sonra mı ? Sonrası aşağıdaki fotoğraflar... 🙂

















🔸Kızıl Meydanı'ndaki rengarenk ortama renk katan farklı ülkelerin bayraklarını görünce hemen taraftarlardan fotoğraf çekildim bazı ülkelerin kameramanlarla muhabirlerden dolayı o ülkelere göre ünlü oldum sayılır... 😀 En kötü günüm böyle olsun diyecek kadar mutluydum.
Organizasyon sırasında Rusya pahalı mıydı ?
✔️Herşey olduğu gibiydi... Tek bir şey pahalanmıştı o da matruşka 🙂Rusya'ya ilk gitmiş olsam da daha önceki blogları okuyarak fiyatları hakkında bilgi edinerek karşılaştırdım ve aynı çıktı (matruşka hariç)....
🔹Böyle büyük organizasyon ( Dünya Kupası, Olimpiyat Oyunları vs. ) olduğu zaman kesinlikle gidilmesi tavsiye ediyorum. Çünkü gittiğin ülkede asıl 'hiç bu kadar eğlenememiştim' denebilecek derecede eğlence o zamanlarda oluyor. . İyi ki gitmişim ,darısı başınıza umarım...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK

LÜKSEMBURG

ALMANYA