KALYMNOS, YUNANİSTAN

🔸Bilindik ada olmasa da sıcakkanlı ve düşman gözüyle bakmayan Kalymnos gerçekten masalsı bir adadır.
🔹Turgutreise geldiğimden beri hep bu adaya bakakaldım. Babama bu adaya tek başıma gitmek için ısrarla ikna etmeye çalıştım. Pek de sıcak bakmadı tabii 😀 hep evham içinde. Geçen sene darbeymiş, bu sene depremmiş gitmemem için elinden geleni yapıyordu. Ben de aynen bu ifadeyi kullandım ' GEZMEK TEHLİKELİYSE GEZMEMEK ÖLÜMCÜLDÜR ' dedim. Neyse ki ' iyi hadi git ' diyerek çok mutlu oldum ve feribot biletimi €24'e aldım ( Turgutreis-Kalymnos-Turgutreis ).

Bilet için tıklayınız.
🔸Sabah 9:00 da feribot seferi var ve 8:30 da iskeledeydim. Neredeyse 50 metrelik bir kuyruk vardı ve çok stres yaptım. Nihayet yetiştim tabii. 10:00 civarı adaya varır varmaz yine bu uzun bir kuyrukla karşılaştım içimden ' bu adayı Türkler işgal eder bugün ' dedim.
Elimde Bulgar kimliğim olsa da Yunan polise ' Avrupa Birliği vatandaşları için ayrı kontrol yapmıyor musunuz ? ' sorduktan sonra ' beklemek zorundasınız Avrupa Birliği olsan da olmasan da ' yanıtı alarak içimden ne ırkçı millet bunlar ya ! dedim. Neyse ki 1 saat sonra Yunanistan'a girişi yaptım. Bu adanın evleri bembeyaz. Şehri bembeyaz evlerin arasından geçerek hızlıca turladım.



🔹Kalymnos'ta Myrties diye bir kasabaya Uber çağırıp €5 karşılığında yaklaşık 10 km ve 15 dk sonra o köye vardım. Acayip çok güzel manzarayla ( küçük adacık ve turkuaz rengindeki denizle birlikte) karşılaştım. Manzarayı doya doya izledikten sonra hiç vakit kaybetmeden geri döndüm. Tourist Info'ya soru sormadan önce Yunan memurla tanıştık. Diyalog aynen bu şekildeydi.
where you from?
✔️Turkey
Aaa Türkiyee kardeş Türkiye 🇹🇷
✔️Ooh can you speak Turkish?
birraazz 😁
🔸Yok artık dedim bir insan bu kadar mı sıcakkanlı olur.... Sonra adama SIM kartını nereden alabileceğimi sordum pazar günleri kapalı maalesef dedi. Ve tepedeki kiliseye ( St. Sava Katedrali ) nasıl çıkabileceğimi sordum ve yaklaşık 6 km hiking yaparak o tepeye çıktım hiç de pişman değilim. Muhteşem doğa ve şehir manzara seyretmekten doymak bilmez oldum...





🔹Halkı da sıcakkanlıdır. İşimi bitirdikten sonra bu kadar kilometrelerce yürüdükten sonra çok susamıştım ve mahalledeki ara sokaklardan geçerken balkonda İngilizce bilmeyen Yunan kadınla beden diliyle su istedim. Küçük şişe veya bir bardak su getireceğini beklerken kadın bana 2 litrelik su getirdi. İçtim geri vermeden kadın 'senin olsun' diyerek Yunanca teşekkür ettim ( efaristo poli) o mahalleden yavaş yavaş ayrıldıktan sonra ' nasıl bir milletmiş bu Yunanlılar' diye hayret ettim.



Ne yenir o adada ?
Yunan mutfağı ağırlıklı olarak kalamar, karides, saganaki ( sahanda kızartma ) tavsiye edilir. Her bir porsiyonun fiyatı €5-10 arası değişmektedir.
🔸Tourist Info'ya tekrar geri döndüm.
' heeey yine sen neler yapıyorsun görüşmediğimizden beri? ' ağzım açık kaldı Türkçesi baya iyiydi ve restoran sordum , 'bazı yerler pazar günleri kapalı ama yine de şansını deneyiniz' diyerek 'efaristo poli ' dedim. Adamın benim gibi ağzı açık kaldı 😂 bir restoran açıktı hemen oturdum , menüde €5 kalamar ve €0,50 bira yazıyordu.
🔹Sonra yavaştan Turgutreis'e dönüş için iskeleye yürüdüm.
✔️Bodrum'a yolunuz düşerse Kalymnos adasına mutlaka gidin. İnsanlar sıcakkanlı ve düşman gözüyle bakmazlar..
®️YOL AÇIK YOLA ÇIK ❗️

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK

LÜKSEMBURG

ALMANYA