MİNSK, BEYAZ RUSYA


🔹Tüm önyargıları yenip Sovyetler Birliği havasını alacağınız şehir Minsk
🔸Beyaz Rusya deyince insanın aklına maalesef hiçbir şey gelemiyor. Yok efendim 'Beyaz Rusya'da hiçbir şey yok. Ne yapacaksın orada? Çöp kokuları, binaları pislik içinde, insanlar değişik. ' falan filan. Ben de kulak aldırmadan merak ettiğimden dolayı cesaretlenip uçak biletini aldım. İyi ki gitmişim ! Beyaz Rusya tüm önyargılara rağmen harika bir ülke, hatta Sovyetler Birliği'nin mirasıdır.
🔹Beyaz Rusya'nın halkı genellikle yaşlı ve sıcakkanlı olup yardımseverdir. Bu yüzden Rusya'nın huzurevi de denebilir. Ülkenin şehirleri ve yolların temiz ve gayet düzenli, bu beni son derece şaşırttı ( Az önce verdiğim bilgiye, pardon ÖNYARGI'ya rağmen).
Ülkeye nasıl giriş yapılır ? 

Minsk Havaalanı'na indikten sonra hemen yanında Göçmen Bürosu'na girer girmez ülkeye ait resmi sağlık sigortası alınması zorunludur, aksi takdirde ülkeye giriş yasaktır. Sağlık sigortası, kalacağınız gün sayısına bağlı olup günlük €1'dir.

⚠️Türk ve Bulgar vatandaşları 5 gün süreye kadar ülkeye vizesiz giriş yapabilirler. Fazla kalınırsa Göçmen Bürosuna danışmalıdırlar.
🔸Bu açıklamaya göre hareket ederek pasaport kontrolüne gittim. Pasaport kontrol görevlisi 60'li yaşlardaydı 😀 İnanılmaz şaşırtıcıydı. Neyse kadın bana baktı afal afal ( Genç ne arar bu ülkede dermiş gibi ). İngilizce bilmiyorlar, diyalog Rusça aynen bu şekildeydi:

🔸Ben: İyi günler

🔹Görevli : ( Pasaportu inceledi ) Mutlu ? 
🔸Ben: Evet Mutlu
🔹Görevli : Moskova'ya gitmiyorsun değil mi ? ( o sırada gözdağı verdi 😀kadın beni dövecekti 😀 ) 
🔸Ben: Hayır

Pasaportuma çat diye damgayı bastı ve Beyaz Rusya'ya girdim. Damgayı vuran memura neden Moskova'yı sorduklarını sordum. Memurlar Rusya ile Beyaz Rusya arasında kontrol veya sınır yok, burası Rusya gibi düşünebileceğimi söylediler. 

⚠️Daha sonra göçmen kartı verilecek size onu ülkeden çıkana kadar sakın kaybetmeyiniz. Cezası büyüktür.

🔹Havaalanından merkeze 30 kilometredir ve Uber ya da Taksi ile merkeze ulaşılabilir. Pazarlık yapabilirsiniz. Otobüs pek tavsiye edilmez çünkü aşırı zaman kaybedersiniz belki 2 saat bile geçebilir.
🔸Merkeze uzak binalar yüksek ve tamamen betondan yapılmış, ama ne olursa olsun evler ve o binalar tertemiz ve duvarları farklı renklerle ve ilginç desenlerle boyanmış. Sokakları, caddeleri oldukça temizdi yerlerde çöp bile yoktu. Binaların tarihi yapısı yoktur, en eski konaklar bile Sovyetler Birliği'ne kadar dayanmaktadır. ( Aslında şehir Roma İmparatorluğu'ndan beri vardır ama ne yazık ki İkinci Dünya Savaşı'nın en çok zarar gören şehirlerden biri olduğundan dolayı eski yapılar bile hasar görmüştür.)



Neler yiyebiliriz? 

Yiyecek ve içecek konusunda tıpkı Rus kültürüne dayalıdır ve ücretleri Türkiye'dekinden biraz daha ucuzdur. Bir porsiyon Rus salatası ve Borç çorbası ( Lahana çorbası ) tavsiye edilir ve menüsü yaklaşık 3 Beyaz Rusya Rublesi'dir (yaklaşık 7 TL)

🔹Halkı gerçekten sıcakkanlı olup genelde yaşlıdırlar. Minsk'te yaklaşık 3 yaşlı kadınla ülkenin durumu ve yaşam koşulları hakkında baya bir muhabbet ettik hatta misafir etme teklifinde bulundular. Ülkenin son gününde havaalanına ulaşımı için Uber çağıracaktım tam o sırada sistem kopmuştu stresten dayanamadan paniğe kapıldım. O sırada yanıma yaşlı kadın gelip taksiyi çağırarak yardım etti üstelik parasını bile ödemeye kalkıştı. ' Yok kabul edemem' dedim. O sırada kendimden utandım ve karşılıklı göz temaslarıyla duygulandık. Hayatımın en duygusal anılarımdan biriydi. Beyaz Rusya gerçekten neden bu kadar önyargılı olabilir hala anlamış değilim. Hele hele ' değişik ve serseri insanlar var ' bunu diyebilenler utansın.
🔘Minsk'te gezilecek yerleri sıralayacak olursam;
✔️Azizler Kilisesi
✔️Beyaz Rusya Milli Kütüphane
✔️Kızıl Kilise ve Lenin Meydanı
✔️Minsk Kapısı
✔️Zafer Meydanı
✔️İkinci Dünya Savaşı Müzesi

🔘Ülkenin en büyük kilisesi Azizler Kilisesi olup bu kilisede genelde büyük savaşlarda kaybeden Rus askerleri ve sivilleri için dua edilmektedir. Mimarı yapısı tamamen Rus mimarisine ait olup bakmaya doyamayacağınız derecede tasarlanmıştır. Kilisenin yakınlarında hemen bir kütüphane göreceksiniz. O kütüphane Beyaz Rusya Milli kütüphane olup üstten ve yandan görünüşü altıgen prizması şeklinde tasarlanmıştır.


🔘Minsk Kapısı, şehrin merkezinin turistlere açtığı kapıdır. Hemen karşısında da Moskova'ya ve Avrupa'ya giden tren istasyonu görülmektedir. Tren istasyonun önünde durduğunuzda o kapının manzarasını seyrederken sanki 'Açıl susam açıl' denebilecek derecede çift taraflı simetrik bir şekilde yapılan bu kapının ortasında 7 şeritli bir cadde bulunmaktadır.


🔘Kapının yanında Lenin Meydanı göreceksiniz. Meydan çevresindeki yüksek binalar tamamen Sovyet ruhunu taşımakta olup bazı turistlere ürkütücü gelebilir. Ayrıca Kızıl Kilise de bu meydanda olup kilisede İkinci Dünya Savaşı sırasında Rus askerleri için dua etmekteydiler ve Lenin Meydanından Zafer Meydanına kadar Rus askerlerinin ayak izlerini bile görebilirsiniz.






🔘İkinci Dünya Savaşı Müzesi şehrin en çok etkilendiğim yerlerden biridir ve bu müze olmazsa olmazıdır. İçeride Tüm savaş boyunca kullanan malzemeler, kıyafetler, zırhlar, savaş sırasında yiyecek ve içecekleri, savaşı canlandıran videolar filmleri bile bu müzededir ve İkinci Dünya Savaşı döneminde Rusların hayatı nasıl olduğunu görmek istiyorsanız bu müze doğru bir adrestir.
Giriş 7 Beyaz Rusya Rublesi'dir ( yaklaşık 18 TL ).




🔸Son olarak şunu söyleyebilirim ki bir ülke hakkında önyargılı olmayınız. Merakınız varsa gidin görün ben tavsiye ediyorum Beyaz Rusya'yı ve Sovyet Ruhunu yaşatmak için tam bir fırsattır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK

LÜKSEMBURG

ALMANYA