BARCELONA, İSPANYA

Etrafı Montserrat Dağı ile sarılan, İspanya'nın en ünlü mimarı Gaudi tarafından tasarlanmış mimari yapılarla dolu ve rengarenk kültürlerle dolu olan şehir BARCELONA

Hayatımda gerçekleştirdiğim ilk uçuşum Barcelona ve 2. ülkeye girişi yaptığım şehirdir. İspanya'ya gitmeden önce hiç bir beklentim yoktu. Ailem heyecanla sorardı 'Barcelona'dan beklentin ne?' Ben de ' FUTBOL ' dedim. Ailem de bu cevabı beklemeyecek kadar şaşırmıştı. Neyse İspanya'ya girdikten sonra trafik plakalarını, telefon hatlarını, paraların değişeceğini düşünmemiştim herşeyi aynen Türkiye'de olduğu gibi kullanacağımı düşünmüştüm halbuki değilmiş, Türkiye ile iletişimim koptuğunu anlamıştım. Ve 'iyi ki ailemle gelmişim' diyecek kadar tek başıma gitmekte tecrübesizdim.
Gezi sırasında değişik figürlerle ve Gaudi mimari yapılarını görünce gözümde sanki binalar dans ediyorlardı ve o binalar kalbimin ritmi yükseltecek derecede beni dürttü. Yürüdüğüm caddelere baktıkça hiçbir yerde kavşak görmedim. Krokisini çözmeye çalıştım. Binaların, krokiye göre, çoğu kare şeklindedir.

Barcelona'nın yemekleri çoğu deniz mahsülleridir. Karides, kalamar, ahtapot vb. Tadı da Türkiye'deki balıkçılardaki gibi hiç de değildir. Dünyanın balıkçı restoranları asıl bu şehirdedir. Bir porsiyon fiyatı ortalama €10-15'dir.

 Barcelona'da gezilecek yerleri sıralayacak olursam:
Sagrada Familia
 Plaça de Catalunya ( Katalunya Plazası )
 Park Güell
 Tibidabo
 Camp Nou ( FCB Stadı )
 Barcelona Plajı


🔘Sagrada Familia
İlk baktığımda binanın restore edildiğini düşünmüştüm halbuki yanılmışım. Sagrada Familia 19 Mart 1882 yılından beri hala inşaattadır. Sagrada Familia aslında kilise olup Gaudi tarafından 1882 yılında tasarlanmıştır ve ardından inşaata başlamıştır. İnşaatta olmasına rağmen kilisenin yüzeyinden görülen değişik figürlerle ve bakmaya doyamadığım şekillerle kaplıdır. ( 1. ve 2. Foto ). Daha sonra bu kiliseden ayrıldıktan sonra caddelerde yürümek istedim. Ne kadar adım attıysam, o kadar sayıda değişik mimari yapılı binaları görüyorum. Bu binaları da Gaudi tarafından tasarlanmıştır. ( 3. ve 4. Foto ise yürürken çektiğim caddelerdir. )
Girişi €15




🔘Plaça de Catalunya
🔹Katalunya Plazası, Barcelona'nın en büyük meydanı olup şehrin hem göbeğinde hem de 18.yy ve 19.yy'da etkilenen plaza olarak göz önünde bulundurulabilir. Bu meydanın ortasında 360 derece yavaşça dönerken değişik mimari yapılardan o kadar etkilendim ki kendimi artık orada gördüm. ( 5. Foto ) İnsanları da sıcakkanlıdır. Elimde tuttuğum kahveyi üzerimdeki kıyafetlere hafifçe döktüğümü fark etmeksizin bir adam gelip dürüstçe döküldüğü yerlere işaret ederek temizlememize yardımcı oldu.



🔘Park Güell
🔸Şehrin en aktif, en canlı ve en etkileyici yer olan Park Güell, dünyanın en güzel parklardan biridir ve 1923'de halka açılmıştır. ( 6. Foto ) Yaşlı da olsanız çok mutlu olacağınız ve unutmayacağınız bir an olacaktır. Rüzgar estikçe o ışıldayan rengarenk binalar ve rengarenk heykellerden üzerime renkler sarıyordu.
Girişi €7




🔘Tibidabo
🔹Şehrin en zirve noktasında olan, Barcelona'nın A'dan Z'ye görebileceğiniz manzarasına sahip olan, lünaparka birlikte eğlence merkezi olan ve arkasında Barcelona'lıların evlendiği kilisenin bulunduğu yerdir. Rakımı 512 metredir. (7. Foto kilise, 8. ve 9. Foto şehrin manzarası )
☑️Nasıl gidilir ?
✔️Avenue Tibidabo Metro İstasyonundan inip Tibidabo Caddesi boyunca 250 metre yürüyün ve karşınızda Füniküler göreceksiniz. Fünikülerle 512 metre yüksekliğindeki Tibidabo'ye götürüyor.





Camp Nou

Barcelona'dan beklentim ' Futbol ' idi ama bütün bu yerleri gördükten ve etkilendikten sonra futbol kelimesini çoktaaan silmiştim. Ama yine de Barcelona'nın ünlü sporu futboldur. Camp Nou müzesinde FCB ( Futbol de Club Barcelona )'nin geçmiş ve şimdiki ünlü futbolcuların maketli yapıları görülebilir.


🔘Plaj
🔹Barcelona'nın denizi oldukça temiz ve ılıktır. Ancak plajı çok geniş olduğundan dolayı geceleri hırsızlık nedeniyle tehlikelidir. Grup halinde toplandıysanız ( arkadaşlarla olur aile ile olur farketmez. ) kendinizi güvende ve mutlu hissedebilirsiniz. Çünkü plajda her aktivite ( Plaj Voleybolu , Plaj Futbolu , eğlence, muhabbet vs. ) görülebilmektedir.
🔸Son olarak şunu söylemeliyim ki bu şehir ölmeden önce mutlaka görülmesi gereken şehirlerden biridir.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK

LÜKSEMBURG

ALMANYA