Giriş

Herkese selamlar..
🔹Hayali dünyayı gezmek, gezerken engel tanımayan, yepyeni kültürler,yemekler ve insanları tanıyan, o insanların yaşadığı ülkenin yaşam standartlarını keşfeden, rutin hayatından tamamen nefret eden, yüzde 85 işitme kaybı olan ve bu şartlarda cesurca gezebilen gezgin Hüseyin Nizam MUTLU'yum ve 31 Temmuz 1991 tarihinde Bursa'da doğdum. Annem ve babam Bulgaristan Filibe doğumlu olup 1984-1989'da asimilasyon nedeniyle 1989'da Türkiye'ye zorunlu göç etmiştir. 1991-2002 yılları arasında ciddi bir sağlık problemleri (işitme kaybı, ameliyat vb.) yaşadım. Herşeye rağmen HAYATTAYIM ve işitme cihazlarımla gayet de iyi duyabiliyorum. Ve bu imkanlarla 36 ülke gezebildim ve daha da gezeceğim.
🔸Gezmek de nereden çıktı ? diyorsunuz. Anlıyorum, gezmeden nasıl öğrenebiliriz hayatı? Derslerden diyeceksiniz onu da anladım. Matematiğe örnek alırsak; konuyu öğrendik ama amaç bu değil ki,amaç problemi çözebilmek. Başka bir örnek; Fizik ve Kimya dersinde deney yapmadan fizik ve kimya öğrenilmez.
🔹Gezmeden nasıl tolere olabiliriz? Paulo Coelho'nun dediği gibi ' Tekne limanda güvendedir, ama teknenin amacı bu değildir.' Biz tekneyiz işte. Biz bu dünyada güvendeyiz.
🔸Nasıl geziyorsun ? sorusuna da cevap veriyorum. En iyisi tek başına yola çıkmaktır. Çünkü özgürlüğün başlıyor. Nasıl ya korkmuyor musun ? Hayır efendim korkmuyorum çünkü kendimi güvende hissediyorum. 'Alıyorum uygun fiyatlı uçak bileti veya yolculuk bileti, hazırlıyorum sırtçantamı ve alıyorum pasaportlarımı haydi eyvallah' diyebilecek kadar cesurum. Korkuyorum diyorsan evde otur en iyisi. Tek başına da çıkmak istemiyorum arkadaşımla çıkmak istiyorum diyorsanız ona göre yol arkadaşı bulmamız lazım ki onun da senin gibi gezebilecek seviyede olursa ona karşı değilim tabii ki de yol arkadaşınla çıkmak en iyisidir. Kaybolmuyor musun oğlum ? diyorsunuz 🙂 telefonuma Google Maps uygulamasıyla gideceğim yönü bulup gidiyorum bu kadar.
🔹Gideceğin ülkeye nasıl giriyorum ? Aşağıdaki çift pasaportla ( Türkiye ve Bulgaristan ) ülkenin vize durumuna bağlı olarak giriyorum. İki pasaportumdan birinden gideceğim ülkeye vizeye muaf olan pasaportu kullanıyorum. Mesela İngiltere Bulgaristan'dan vize istemeyip Türkiye'den vizeye tabii olduğundan İngiltere'ye gitmek için Bulgaristan pasaportu kullanıyorum. Bulgaristan pasaportumla 158 ülkeye olup Türkiye pasaportumla 114 ülkeye vizesiz giriş yaparak bu çözümle dünyanın 196 ülkesinden 176 ülkesine vizesiz giriş yapabiliyorum. Bu sadece benim için geçerli değildir, diğer Bulgaristan vatandaşları olanlar için de geçerlidir. Eeee ne duruyoruz daha ? Unutma ! Bu dünyaya bir kez geliyoruz bu hayatımızı iyi değerlendirmek dileğiyle.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK

LÜKSEMBURG

ALMANYA